Technická analýza

24. dubna 2008 v 14:23 | Jindra.Z. |  Technická analýza

Technická analýza v praxi spoléhá výhradně na fakta, nikoliv na doměnky. Technické grafy vám pomohou načasovat koupi nebo prodej akcií na ten nejvhodnější okamžik.
Technická analýza předpokládá, že ceny se pohybují iracionálně a že je jejich pohyb často zapřičiněn "vnějšími silami" o kterých se většina investorů nikdy nedozví.

Co obnáší studium technické analýzy:

Jedná se o studium pohybu ceny. Jinými slovy můžeme říct, že technická analýza jsou grafy. Hlavní myšlenka spočívá v tom, že se obchodník na základě chování historických pohybů cen může rozhodnout o úrovni a směru, kterým by ceny mohly v budoucnu jít. Sledováním grafů můžete určit trend a vzory, které vám můžou pomoci nalézt dobré obchodní příležitosti. Velmi mnoho lidí zná rčení, které zní "Trend je tvůj přítel". Důvodem je skutečnost, že vyděláte nejpravděpodobněji peníze, když naleznete trend a budete obchodovat ve stejném směru. Technická analýza vám může pomoci určit trendy v jejich počátečních stádií.

Technická analýza je o grafech a indikátorech:

Přiznivci technické analýzy studují aktivity trhu a snaží se identifikovat opakující se cenové trendy. Většina obchodníků pracuje s histogramy, které interperetují nejvyšší, nejnižší a zavírací ceny v dané periodě spolu s objemy obchodu. Někteří obchodníci také sledují otvírací cenu, zatímco čas i objem obchodů ignorují. Klasická metoda analýzy grafů vyžaduje pouze papír a tužku. Ti, kdo zakreslují grafy pouze rukou, si rozvíjejí fyzické cítění pro trhy. Počítače urychlují vykreslování grafů za cenu ztráty takového cítění.
Druhy grafů:
  • Čárový graf: Jednoduchý čárový graf spojuje jednotlivé koncové ceny a my tak můžeme vidět na grafu pohyb měnového páru v určitém časovém období.
  • Čárkový graf: V klasickém čárkové grafu nalezneme množství čárek ilustujicích nabídku a poptávku po cenných papírek. Každá čárka je tedy charekterizována čtyřmi cenami: OPEN, HIGH, LOW a CLOSE. Vzdálenost mezi HIGH a LOW cenou říkáme RANGE(rozsah).
  • Svíčkový graf: Svíčkové grafy vznikly v 17. století v dalekém Japonsku jako pomůcka při obchodování s rýží. Grafický vzhled svíček poskytuje detailní náhled na psychologii účastníků trhu. Díky tomu naleznou svíčky uplatnění především v krátkodobém obchodování, ve kterém je psychologie kupců a prodejců absolutně nejdůležitější veličinou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama